In 2013 studeerde Femke Stallaert af aan het RITCS richting spel en stichtte samen met enkele zielsverwanten De Koekelbergse Alliantie van Knutselaars (K.A.K.) op. Sindsdien is K.A.K. uitgegroeid tot een 17-koppig collectief gespecialiseerd in buitengewone gebeurtenissen op onbewoonde plekken. K.A.K. organiseert zijn eigen werkomstandigheden en creëert steeds een gemeenschappelijk platform om met elkaar en de ander in dialoog te gaan.

Naast K.A.K. ontmoette ze andere artiesten/huizen wat leidde tot interessante samenwerkingen:

Met Linda Lugtenborg en Greet Jacobs maakte ze De Metamorphosen, gebaseerd op de verhalen van Ovidius geïnterpreteerd door Benjamin Verdonck. Ze wonnen hiermee de Het Debuut op het ITS Festival in Amsterdam en speelden de voorstelling in Vlaanderen en Nederland. 

Met theatercollectief RAF maakte en speelde ze Meinhof/Medea (waar de 4 kopstukken van de Rote Armee Fraktion Medea opvoeren als kerstspel in de gevangenis) dat toerde onder Eigen Kweek en speelde op Theater aan Zee en Pantserkuiser Potemkin (waar een brassband op de 70ste verjaardag van Stalin moet spelen).

DE MAAN, een beeldend theater met een geschiedenis in figurentheater, waar ze speelde in Kleine Rode Eva (7+ en 16+) en Raya (9+). In 2018 werd ze gevraagd om samen met Greet Jacobs een stuk te maken en dit resulteerde in Planeet NIVANIR (7+) (waar 2 buitenaardse wezens u alles komen vertellen over een zeer eigenaardige soort genaamd: de mens). Sinds januari 2020 maakt ze deel uit van de artistieke sturing van DE MAAN.

Met de Palestijnse schrijfster Rimah Jabr werkte ze samen voor Two Ladybugs (waar een Palestijns meisje, een Belgische vrouw en een Israëlische soldaat elkaar tegenkomen in een soort van 'huis clos'), Raya bij DE MAAN en de monoloog Broken Shapes i.s.m. beeldend kunstenares Dareen Abbas, Moussem en The Theatre Centre in Toronto.

Met Renée Goethijn en Dries Gijsels voor No use for Binoculars (waar ze op zoek gingen naar het verborgene in tijden van transparantie) en Totally (waar ze een voorstelling proberen te maken waarin niets kan misgaan) bij de Monty in Antwerpen en De Werf in Brugge. Ze speelde ook in Two things to do and two more things to do van Renée en Good day to be you en Realtime van Dries.

Voor BRONKS maakt ze in 2021 een muzikale concertthriller over een Kate Bush Coverband genaamd Cover Up.

Samen met Annelore Crollet voert ze een onderzoek van onbepaalde duur naar het werk van de Duitse filmregisseur R.W. Fassbinder. Dit resulteerde alvast in 2 toonmomenten in 2019 bij het Bos in Antwerpen en K.A.K.

Ook schrijft ze liederen op basis van de actualiteit.

Producties van Femke Stallaert